Waiting all night.
2014-03-31 | 14:08:55 | 0 Kommentarer

Efter all sol och vårvärme de senaste dagarna, vilket för övrigt har resulterat i femtioelva nya fräknar, så kommer här lite inspiration från weheartit. Det behövs för idag är det molnigt, Channa har åkt hem och jag måste göra klart massa tråkiga saker.

Lördagsporträtt.
2014-03-29 | 18:33:49 | 0 Kommentarer

Hur kan en dag bli annat än bra när man för första gången i år kan sitta ute i t-shirt? Lägg på träning i Jönköping i fin terräng, glass i solen och lite fotandes så får ni en bra sammanfattning av denna lördag.

Om finbesök och fantastisk natur.
2014-03-28 | 23:24:58 | 0 Kommentarer

Fick finbesök lagom till helgen av Channa. Vi vaknade till en riktigt vårdag och bestämde oss för att vandra ut i skogen.

Skurugata var fint i solen och vi vandrade vidare upp på toppen av berget där vi satte oss och hade picknick.

Sedan har dagen rasat förbi som alltid när man umgås med denna fina tjej. Prat om allt och ingenting, vika sig av skratt till fåniga filmer och skrämma upp varandra på träningen i mörkret, det är standard.

Färgglada energikickar.
2014-03-20 | 17:35:00 | 1 Kommentarer

Frukosten är det färgglada i min vardag just nu. Har haft några långa och krävande jobbdagar denna veckan så nu tar jag helg och ser fram emot en välförtjänt sovmorgon imorgon, men först blir det lite träning i mörkret.

Solsken genom ett tågfönster.
2014-03-18 | 16:26:19 | 0 Kommentarer

Bestämde mig i förra veckan att boka en biljett till Stockholm och spendera helgen med Kalle. Vi sprang natt i spöregn, tränade massa i sol och fin terräng, spelade innebandy, köpte älgpasta på Ikea, vaknade till snö och hade obligatoriskt snöbollskrig. Och allt annat sånt där som hör till en riktigt bra helg.

Kom hem till Småland igår kväll, passade på att göra ett besök på elevhemmet och prata ikapp med Laura som var där på besök. Himlans fint innan det blev dags för vardag och jobb igen.

Tisdagsskimmer.
2014-03-11 | 17:30:00 | 1 Kommentarer

Vaknade av ett helt fantastiskt morgonljus som föll in genom persiennerna.

Men eftersom jag dras med en envis förkylning så fick förmiddagen spenderas i sängen med datorn. Gick sedan upp och bakade lite bröd som jag åt med sparrissoppa till lunch.

Jag vandrade sedan ut i vårvädret och det där fantastiska ljuset på en riktigt långpromenad. Hittade en brygga vid en sjö där jag slog mig ned ett slag och bara andades in våren. Kom hem några timmar senare, lite piggare och med lite mer energi.

At least, I am free, I am free.
2014-03-09 | 20:19:05 | 1 Kommentarer

Favoritlåten just nu, och kanske den finaste musikvideon jag sett.

When it's summer in the sun, but winter in the shade.
2014-03-08 | 20:43:56 | 1 Kommentarer

En liten eftermiddagstur till Skurugata blev det i solen. På vissa ställen kändes det som vår och på vissa ställen höll jag bara på att blåsa bort, men himla vackert var det.

Tidig lördagsmorgon.
2014-03-08 | 10:48:50 | 1 Kommentarer

Vaknade av mig själv klockan 7 imorse. Gick upp och gjorde en fin frukost och kände glädjen över att solen lyste in genom fönstret. Så bra morgon.

Paris at night
2014-03-05 | 18:57:37 | 1 Kommentarer

Vet inte om jag har visat dessa bilder innan men ja i så fall får ni se dem igen, Paris är ju liksom aldrig en dålig idé.

Minnen av varmare dagar.
2014-03-04 | 11:35:01 | 0 Kommentarer

Att hitta dessa bilder från förra året får mig ju bara att längta till sommaren typ 1000ggr mer.

Om förträffligheter.
2014-03-03 | 14:02:23 | 1 Kommentarer

Och det där med hur briljant en helg blir av att somna och vakna bredvid finaste pojken, tävla, äta våfflor till frukost och bara vara lycklig.

Andalusien, berg och solsken.
2014-03-02 | 20:07:19 | 2 Kommentarer

Det var en kall morgon i februari då det åter igen blev dags att sätta sig på ett flygplan. Efter en lång dags resande och lite extra omvägar på små spanska bergsvägar så kom vi fram till vårt boende sent på natten. När vi sedan öppnade dörren på morgonen och möttes av denna utsikten blev det nästan ännu finare.

Även om regnet föll ibland så bjöd de spanska bergen på så häftig utsikt att jag nästan inte märkte av det.

Efter några dagar satte vi oss i bilarna igen och letade oss ned från bergen och ut mot kusten. Vi passerade Gibraltar och Tarifa med Europas sydligaste punkt. Som jag berättat mer om här.

De sista dagarna befann vi oss nära den portugisiska gränsen och solen tittade fram allt mer och det blev lite varmare för varje dag. Vi avslutade resan med att tävla 4 gånger inom 2 dygn innan det tyvärr blev dags att resa hem till Sverige igen.